divendres, 5 de juny del 2015

TARDOR

TARDOR


Quan ens vas deixar
el món se’m va esmicolar
en mil trossos de cendra.


I m’he fet molts racons
en cada petit fragment,
en totes les miques sobreres.


Hi ha hagut més estralls.
Del que jo he pogut ser
he cregut que res no en viuría.


Se’t va endur l’enemiga
que sé també meva:
el meu odi és un nadir,


la meva enyorança, una vestimenta
de cada dia. I estimo coses
per tu, molt més del que voldria.


Partícules de sorra que premo
a les mans: les llàgrimes no valen,

ni l’obscentitat de paraules ja dites.


Marta Pessarrodona
Poetessa, narradora i crítica literària catalana. Va nàixer en novembre de l’any 1941. Al 1997 va rebre la Creu de Sant Jordi. Actualment a Mira-Sol hi ha una biblioteca dedicada a ella amb el seu nom.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada